söndag 25 november 2012

Kira och Poskin

Kira är en 4:årig tik, valparnas pappa är också 4 år, de är kinesisk nakenhundar, ej renrasiga de har lite Chihuahua i sig, tiken är glad och sprallig ja en riktig clown. Poski är en glad prick men lite lugnare, fast han tar sig en dansrunda då och då. Båda två gillar att man pysslar med dom och dom älskar att sitta nära och mysa, de behöver ju ingen avancerad pälsvård, de ska badas och smörjas och det är viktigt.
Dessa godingar parade sig och  runt den 24-25-26/10 beräknade jag att hon skulle föda. Kira har mått bra hela tiden, varit som vanligt, hoppat skuttat. hon har sprungit i skogen varje dag.
Den  25/10 på fm. började Kira bädda hon hade även bäddat lite på natten. Jag har ringde min kompis Anette som ska vara med och hjälpa till, vi har även boffe som hjälper till med dom andra hundarna.
Kl 12:00 Kira börjar häsa lite, sen inget mer
Kl 13:00 blir det en promenad, hon bäddar ner sig, har inte ätit något idag.
Ja tiden går och vi väntar, fikar lite
Kl 17:15 Allt lugnt "lurade"
Anette åker hem och det är lugnt. kl 21:00 börjar det hända saker, jag ringer min kompis och hon hinner precis komma..............








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar